- 글로컬 뮤지컬 라이브 시즌5
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글로컬 뮤지컬 라이브 시즌5 오리엔테이션
일시: 2020년 7월 6일 오후 2시 30분
장소: 대학로 뮤지컬협회 대회의장
뮤지컬 <팬레터>, <마리 퀴리> 등 다수의 창작 뮤지컬을 배출한 <글로컬 뮤지컬 라이브>가 다섯 번째 시즌을 맞았다. 지난 6월 서류 및 면접을 거쳐 총 6개 팀이 <글로컬 뮤지컬 라이브> 시즌5에 참여하게 됐다. 올해는 지난 시즌에 비해 다양한 시대와 장르의 작품이 고르게 포진되어 있어 색다른 뮤지컬 탄생을 기대케 했다. <글로컬 뮤지컬 라이브> 시즌5의 시작을 알리는 오리엔테이션에서 각 팀의 작품 이야기와 각오를 들어봤다.
뮤지컬 <금오신화>
서휘원 작가, 김혜성 작곡가
서휘원 작가 “조선 시대 생육신으로 알려진 김시습이 소설 『금오신화』를 집필하는 과정에 상상력을 더한 작품입니다. 김시습이 금오산에 칩거하는 동안 소설을 썼는데, 소설의 완성과 김시습이 금오산에서 내려온 이유에 초점을 맞춰 써보려고 합니다. 『금오신화』 집필기가 주요 이야기이기 때문에 극 안에 소설 속 다섯 가지 이야기를 녹여내려고 노력했습니다. 저는 혼자 지원했기 때문에 작곡가님과 매칭이 되면 구체적인 작품 개발 방향을 의논해야 할 것 같습니다. 또 멘토링을 통해 부족한 부분은 잘 채우고 싶습니다.”
뮤지컬 <메리 셸리>
작가 김의식, 작곡가 권승연
김의식 작가 “<메리 셸리>는 『프랑켄슈타인』의 작가 메리 셸리의 삶을 토대로 한 뮤지컬입니다. 메리 셸리가 어떻게 이 작품을 쓰게 되었는지를 다루면서 소설 초판을 익명으로 출판한 사실과 소설 속 괴물이 이름이 없다는 점을 엮어서 메리가 자신의 이름을 찾아가는 과정을 그리려고 합니다. 이를 통해 메리 셸리가 소설의 모티프를 떠올렸던 별장에 함께 있었던 인물들에게, 당시 런던 대중에게, 그리고 현재 우리에게 어떤 영향을 미치게 되었는지 보여드리고 싶습니다.”
뮤지컬 <미스 대디>
작가 정다이, 작곡가 김희은
정다이 작가 “저희 작품 제목의 ‘미스(Miss)’에는 여성, 잃어버리다, 그리워하다의 세 가지 뜻이 있습니다. <미스 대디>는 제목처럼 여성이지만 아빠가 되어야 하는 운명을 가진 락스타 버드와 아빠를 잃어버린 줄 알고 평생 아빠를 그리워하는 소년 준이 만나 새로운 가정을 이루는 과정을 그리고 있습니다. 작품을 개발하면서 ‘과연 가족이란 무엇인가’라는 질문에 대해 작곡가와 많이 고민하다가 저희 작품의 중요한 대사인 ‘아임 파인(I’m Fine)’이라는 답에 도달했습니다. <미스 대디>를 통해 특별한 아빠를 가져도, 가족이 없어도, 때로는 예상치 못한 가족이 생겨도 괜찮다는 메시지를 전하고 싶습니다.”
뮤지컬 <미치>
작가 박문영, 작곡가 조아름
박문영 작가 “<미치>는 미치라는 70대 노인을 중심으로 일어난 사건을 관찰자이자 작가인 트레져의 시선으로 풀어나가는 작품입니다. 해가 지면 30대 젊은이가 되고, 해가 뜨면 70대 노인이 되는 미치는 과거 저지른 과오를 씻기 위해 노력하고 있습니다. 작품을 개발하면서 사건과 인물이 점점 많아지는 부분을 어떻게 해결할 수 있을까 많이 고민했습니다. 사건과 인물을 줄이면서 이야기를 다듬고 극 중 관찰자인 트레져가 작가인 점을 활용해 액자식 구조를 적극적으로 활용하려 합니다. 또 판타지 요소가 있는 이야기이다 보니 관객들이 거리감 없이 받아들일 수 있도록 개발할 계획입니다.”
뮤지컬 <악마의 변호사>
작가 민미정, 작곡가 김효은
민미정 작가 “<악마의 변호사>는 희대의 사기꾼 조반니 디 스테파노라는 인물을 모티브로 삼은 작품입니다. 조반니 디 스테파노는 흉악범들만 골라 변호하면서 ‘악마의 변호사’라는 별명을 얻었습니다. 저희 작품에는 스테파노 같은 악마의 변호사 데이빗과 정의로운 전직 검사 헨리가 손을 잡고 사회악을 응징하는 내용을 담고 있습니다. 아직 개발 초기 단계라 대본 보완이 많이 필요합니다. 앞으로 다양한 자료와 사례를 조사해 작품을 보완해 나갈 계획입니다.”
뮤지컬 <위대한 피츠제럴드>
작가 함유진, 작곡가 김지현
함유진 작가 “우디 앨런의 영화 <미드나잇 인 파리>에서 강렬한 인상을 남긴 피츠제럴드 부부에 대한 궁금증으로 작품을 만들기 시작했습니다. 스콧은 상당히 현실적이고 타인의 평가가 중요한 사람이었는데, 젤다는 가끔 미쳤다는 오해를 살만큼 자유분방한 사람이었습니다. <위대한 피츠제럴드>는 스콧과 젤다의 이야기에서 예술적 갈등과 이해를 이야기하면서 동시에 타인에게 인정받는 것과 자신에게 인정받는 것 사이의 문제를 다루려고 합니다. 앞으로 주제를 더 잘 드러나게 하기 위해 작품을 수정해나갈 예정이고, 관객들이 지금 왜 이 작품을 봐야 하는지 더 고민하려고 합니다. 또 후반부 이야기가 명확하지 않은 것 같아서 젤다라는 인물의 매력과 그녀의 성장이 도드라지도록 보완할 생각입니다.”
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GLOCAL MUSICAL LIVE 第五季 说明会
时间:2020年7月6日下午2点30分
地点:大学路,音乐剧协会 大会议室
排出音乐剧《粉丝来信》、《玛丽居里》等多部原创音乐剧的“GLOCAL MUSICAL LIVE”迎来了第五季。经过6月份的材料审查和面试,选拔出6组团队参与“GLOCAL MUSICAL LIVE”第五季。今年作品与往届相比包含更加多样的人物、时代和素材,很值得期待不一样的音乐剧诞生。在象征着“GLOCAL MUSICAL LIVE”第五季正式开始的说明会上,听到了个组作品的故事和抱负。
音乐剧 《金鳌新话》
Writer Hwi-Won Seo, Composer Hye -Sung Kim
Writer Hwi-Won Seo “金时习以朝鲜时代生六臣(指朝鲜王朝时间在世宗篡位后弃官守节的李孟专、赵旅、元昊、金时习、成聃寿、南孝温六人)被人所知,本作品是发挥想象力描述金时习写作小说《金鳌新话》过程。金时蛰居在金鳌山时写了小说,想把焦点放在小说的完成和金时习下山的理由上来创作。因为《金鳌新话》执笔过程是主要故事,所以试图把小说里的五个故事揉进音乐剧里。因为我是单独参与,所以跟作曲家配对之后需要再讨论具体的作品开发方向。另外我也想借助导师指导来弥补不足的部分。”
音乐剧 《玛丽·雪莱》
Writer Ji-Sik Kim, Composer Seung-Youn Kwon
Writer Ji-Sik Kim “《玛丽·雪莱》是以《弗莱克斯坦》的作者玛丽·雪莱的一生为蓝本创作的音乐剧。从玛丽·雪莱是怎么开始写这部作品说起,将小说初版时匿名出版的事实和小说中的怪物没有名字这一点相联系,试图把它描述成玛丽寻找自己名字的过程。以此来展现,玛丽·雪莱对与她一同生活在作为小说灵感来源的别墅里的人、同时也是对伦敦大众以及当今的我们带来了哪些影响。”
音乐剧 《Miss Daddy》
Writer Da-Yi Jung, Composer Hee-Eun Kim
Writer Da-Yi Jung “我们作品题目中‘Miss’包含女性、失去、想念三层意思。正如其名《Miss daddy》,尽管是女性但不得不成为爸爸的摇滚明星伯德和以为失去了爸爸一直想念爸爸的少年朱恩,故事讲述两人相遇后组成新家庭的过程。在开发作品的过程中我和作曲家对‘究竟什么才是家人’这个问题思考了很多,最终到达了我们作品中很重要的台词之一‘I’m Fine’。我们想通过《Miss Daddy》传达这样一个信息,那就是就算有一个特殊的爸爸、或者没有家人、或者忽然有了一个非同寻常的家人也没什么大不了。”
音乐剧《米切》
Writer Moon-Young Park, Composer A-Reum Cho
Writer Moon-Young Park “《米切》 把以名叫米切的70多岁老人为中心发生的事件,从既是观察者有事作家的特雷杰的视角来讲述的作品。米切太阳落山就会变成30岁的青年,太阳升起又变成年过七旬的老人,正在为清洗过去犯下的罪过而努力。在作品开发过程中,对如何解决事件和人物渐渐增多的问题做了很多思考。精简一些事件和人物,把故事打磨的更精巧,灵活运用作为观察者的特雷杰的作家身份和故事套故事的画框式结构。另外,因为是有奇幻元素的故事,所以几号要往让观众可以没有距离感的接受故事的方向开发。”
音乐剧 《恶魔的律师》
Writer Mi-Jung Min, Composer Hyo-Eun Kim
Writer Mi-Jung Min “《恶魔的律师》以绝世的诈欺犯 Giovanni di Stefano为人物原型创作的作品。Giovanni di Stefano因专为恶性罪犯辩护,因此人送外号‘恶魔的律师’。我们作品中写的就是像Stefano一样的恶魔律师大卫和正义的前检察官亨利携手惩戒社会恶瘤的内容。现在作品还是初期开发阶段,剧本还有许多需要补充的地方。今后我会调查更多的资料和案例来逐步补充晚上作品。”
音乐剧 《了不起的菲茨杰拉德》
Writer Yoo-Jin Ham, Composer Ji-Hyun Kim
Writer Yoo-Jin Ham “伍迪·艾伦(Woody Allen)的电影《午夜巴黎》中菲茨杰拉德夫妇给我留下了很深的印象,带着对她们的好奇开始了这部作品的创作。原来斯科特是一个相当现实而且重视别人评价的人,而塞尔达是一个偶尔会被人看做疯子的自由奔放的人。《了不起的菲茨杰拉德》在斯科特和塞尔达的故事中诉说艺术上的矛盾和理解,同时探讨获得他人认可和自身认可之间的问题。今后修改计划是让作品的主题更加突出。故事的后半部分还不够明确,塞尔达的人物魅力和她的成长过程没有展现出来,计划完善这些部分。还要思考观众来看这个作品的理由。”
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グローカルミュージカルライブシーズン5オリエンテーション
日時:2020年7月6日午後2時30分
場所:大学路ミュージカル協会大会議場
『ファンレター』、『キュリー』など多数の創作ミュージカルを輩出した『グローカルミュージカルライブ』が5度目のシーズンを迎えた。6月に行われた書類選考および面接選考を経て、6チームが『グローカルミュージカルライブ』シーズン5に参加することになった。今年は昨シーズンよりも多様な人物、時代、ジャンルの作品が選ばれ、並外れたミュージカル作品の誕生が期待される。『グローカルミュージカルライブ』シーズン5の始まりを告げるオリエンテーションで各チームの作品についての話と意気込みを聞いてみた。
ミュージカル『金鰲新話』
脚本家 ソ・フィウォン
脚本家 ソ・フィウォン “挑戦時代の六忠臣として知られていた金時習が小説『金鰲新話』を執筆する過程に想像力をプラスした作品です。金時習は金鰲山に隠遁しながら小説を書きましたが、小説の完成と金時習が金鰲山から下りてきた理由にフォーカスを当てて書いてみようと思いました。『金鰲新話』の執筆記が主な内容であるため、劇中に小説の中の5つの物語を組み入れようと努力しています。私はひとりで志願したので、作曲家のマッチング後に具体的な作品の方向について話し合うつもりです。また、メントリングを通して足りない部分を補っていきたいと思います。”
ミュージカル『 メアリー・シェリー 』
脚本家 キム・ジシク, 作曲家 クォン・スンヨン
脚本家 キム・ジシク “『メアリー・シェリー』は『フランケンシュタイン』の作家メアリー・シェリーの人生をもとにしたミュージカルです。メアリー・シェリーがどのようにこの作品を描いたのかを語りながら小説の初版を匿名で出版したということと小説の中の怪物が名前がないというところから、メアリーが自身の名前を探していく様子を描こうと思っています。それを通してメアリー・シェリーが小説のモチーフを得た別荘に一緒にいた人たち、当時のロンドンの人々、そして私たちにどのような影響を及ぼしているのかをお見せしたいです。”
ミュージカル『ミス・ダディ』
脚本家 チョン・ダイ, 作曲家 キム・ヒウン
脚本家 チョン・ダイ “作品のタイトル『ミス(Miss)』には、「女性」「失う」「恋しがる」の3つの意味が含まれています。『ミス・ダディ』はタイトルどおり女性なのに父親にならなければならないロックスターのバードと父親を失ったことを知り、生涯父親を恋しがる少年ジュンが出会い、新しい家庭を築いていく姿を描いています。作品を開発しながら「果たして家族とはなにか」という問いについて作曲家と何度も話し合った末、作品の重要なセリフ「I’m Fine」という答えにたどり着きました。「ミス・ダディ」を通して特別な父親がいても、家族がいなくても、思いもしない家族が出来ても大丈夫だというメッセージを伝えたいです。”
ミュージカル『ミチ』
脚本家 パク・ムンヨン, 作曲家 チョ・アルム
脚本家 パク・ムンヨン “『ミチ』は、ミチと言う70代の老人を中心に起こる出来事を観察者であり作家のトレジャーの視線で描いていく作品です。日が暮れると30代の若者になり、日が昇ると70代の老人になるミチは、過去に犯した過ちを償うために努力しています。作品を開発しながら出来事と人物が次第に増えていき、どうするべきかとても悩みました。出来事と人物を減らしながら物語を修正し、劇中の観察者トレジャーが作家であることを生かして額縁構造を積極的に活用しようと思っています。また、ファンタジーの要素があるストーリーなので、観客が親しみやすさを感じられるようにする計画です。”
ミュージカル『悪魔の弁護士』
脚本家 ミン・ミジョン, 作曲家キム・ヒョウン
脚本家 ミン・ミジョン “『悪魔の弁護士』は希代の詐欺師ジョバンニ・ディ・ステファノという人物をモチーフにした作品です。ジョバンニ・ディ・ステファノは、凶悪犯のみを弁護し「悪魔の弁護士」と呼ばれていました。この作品はステファノのような悪魔の弁護士デイビットと正義感の強い元検事のヘンリーが手をとり、社会の悪を成敗していくというストーリーです。今は開発初期段階なので台本の手直しが、まだまだ必要な状態です。これからいくつもの資料と事例を調べて作品を完成させていく計画です。”
ミュージカル『偉大なフィッツジェラルド』
脚本家 ハム・ユジン, 作曲家 キム・ジヒョン
脚本家 ハム・ユジン “ウディ・アレンの映画『ミッドナイト・イン・パリ』で強烈な印象を与えたフィッツジェラルド夫妻について興味を持ち、この作品を書きはじめました。スコットはとても現実的で他人の評価を重視する人物ですが、ゼルダは時々常軌を逸するほど自由奔放な人物でした。『偉大なフィッツジェラルド』は、スコットとゼルダの物語で芸術における葛藤と理解を語ると同時に、他人に認められることと自分自身を認めることのジレンマを扱おうとしています。テーマをさらに強調していく予定です。後半部分のストーリーがあいまいな気がするので、ゼルダという人物の魅力と彼女の成長を際立たせていきます。また、観客が今なぜこの作品を見るべきなのかについて、さらに考えてみようと思います。”
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GLOCAL MUSICAL LIVE Season 5 Orientation
Time and Date: 2:30 PM, July 6, 2020
Place: Council Chamber at Daehangno Musical Association
GLOCAL MUSICAL LIVE for the various creative musicals such as ‘Fan Letter’, ‘Marie Curie’ now got its 5th season. Total 6 teams came to participate in this 5th season of GLOCAL MUSICAL LIVE through documents and interviews in last June. Compared to the last season, this year would be much more expected that there will be some sort of special creative musicals on the circumstances with various characteristics, periods, and genre fairly in this season. Below are the stories and determinations of each team at the orientation, which lets the ‘GLOCAL MUSICAL LIVE’ season 5 begin.
Musical Geumo Sinwha (Five new stories)
Writer Hwi-Won Seo, Composer Hye -Sung Kim
Writer Hwi-Won Seo “This is a story of Si-Seop Kim, known as one of the 6 recluses in Chosun dynasty with the process of his including imagination. Kim wrote a novel during living secluded life at the Geumo mountain, so I am planning to focus on the reason why he got out of the mountain. Because the main story is about the process of , I tried to melt five stories of that novel in this work. I think I should discuss detail direction of the work development after matching a composer for this, because I applied this by myself. Also I would like to fill up some lacking points through mentoring program.”
Musical Mary Shelley
Writer Ji-Sik Kim, Composer Seung-Youn Kwon
Writer Ji-Sik Kim “‘Mary Shelley’ is a musical which is based on the life story of Mary Shelley, the writer of ‘Frankenstein’. I am going to draw the process of finding Mary’s name by weaving between the two points that the way how she wrote this novel and published the 1st edition anonymously, and there was no name of the monster in her novel. I hope to show how much this influences to the London audiences at that time, to the people in that villa together which Mary recalled motive of the novel, and to us now.”
Musical Miss Daddy
Writer Da-Yi Jung, Composer Hee-Eun Kim
Writer Da-Yi Jung “The word ‘Miss’ in our work title has three meanings, which are, female, to lose something, and to think of someone. Miss Daddy, as the title says, shows the process of making a new family through the meeting between Rock star Bud who is a woman but should be a daddy and June, a boy who thinks he lost his father and misses him all his life. During developing the work, we considered deeply about the question, ‘What is family?’, and we came to reach to the answer ‘I’m fine’ which was one of the important parts. We hope to send a message that it’s just fine to have some special daddy, or it’s fine that there is no family, or it’s fine that sometimes there becomes an unexpected family through the ‘Miss Daddy’.”
Musical Michie
Writer Moon-Young Park, Composer A-Reum Cho
Writer Moon-Young Park “‘Michie’ is a story which has an incident around a 70-year-old-woman Michie to solve at the view point of Treasure, an observer as well as a writer. Michie has been trying to cleanse her past mistake by transforming a 30-year-old young woman when sun sets and becoming to be 70-year-old lady when sun rises. We have been considering about how to solve the matter of increasing number of incidents and characteristics through developing the work. For this matter, we are going to take advantage of a frame structure by adapting the point that Treasure, the observer is a writer with reducing the number of incidents, characteristics and organizing story line. Also we are planning to develop this work harmonious with the fantastic point of view, so that the audiences could accept the work without distances.”
Musical Evil’s Lawyer
Writer Mi-Jung Min, Composer Hyo-Eun Kim
Writer Mi-Jung Min “‘Evil’s Laywer’ is a musical which is based on the person ‘Giovanni di Stefano’ known as a notorious swindler. Giovanni di Stefano has got a nickname, ‘Evil’s Laywer’ by advocating only the brutal criminals. In our work, there are a story that evil’s laywer like Stefano, David, and such a righteous prosecutor like Henry take hands together for punishing social evils. Our scenario needs many more improvements because it is at the beginning of development. So we are planning to improve our work by researching various examples and data from now.”
Musical Great Fitzgerald
Writer Yoo-Jin Ham, Composer Ji-Hyun Kim
Writer Yoo-Jin Ham “This work has been started from the curiosity about Fitzgeralds couple who left such a strong impression in the movie ‘Midnight in Paris’ by Woody Allen. Scott is such a practical person who attaches importance to the evaluation of others, and Jelda is such a freewheeling person so that sometimes she was misunderstood that she was crazy. In the work ‘Great Fitzgerald’, we are planning to deal with an issue between the matter of gaining recognition of others and of myself by telling artistic conflicts and understandings inside the story of Scott and Jelda. We are going to revise the work for making the subject exposing as much as possible. Story of the second half does not seem clear, so we are going to revise that the attractiveness and growth of Jelda could be much remarkable. Also we would like to consider about the reason why audiences should see this musical much deeply.”
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